Vacker mamma...

Oj va de ha snöat vägarna va inte direkt framkomliga i dag när vi åkte till stan... (vissa hade även kört fast såg jag... ;) Men såg ju att du hade hjälp redan så vi åkte!!! :)
Fick några klappar till köpta så nu e de inte många kvar!!! Va på Make up store med min mamma idag hon fick sminka sig o sen inhandlades de lite smink oxå. Lunch åt vi alla systrar o mamma inte så ofta det händer, riktigt mysigt... "Kassören" på resturangen blev väldigt impad o frågade om mamma hade börjat redan vid 16 med barn när han hörde att vi alla fyra va döttrar... (nä hon väntade två år till 18...) han tyckte att hon gjort de bra och var vackrast i sällskapet, väldigt gulligt sagt, väldigt rolig o trevlig prick prata mycke o länge men detta va iaf i korta drag :) 
En lååång men mysig dag på stan!!!

Jag o sambon förhöjde julstämningen som jag fått på stan när vi fick lyssna på ett luciatåg, dagen till ära, med att göra lite olika sorter julgodis!!! Riktigt mysigt i morron tar vi nog fram granen me godisen tror ja...
Ja ni hörde rätt, ta fram granen. Ja vi har plast gran trots att jag har en sambo som dessutom jobbar i skogen de e faktiskt skamligt... o ååå va jag har tjatat, klart jag vill ha en riktgit gran o känna lukten av jul.
I fjol tänkte jag åka in till stan o köpa mig en men de blev inte o ja ha inte orkat tjata i år så vi tar väl fram plastisen i år oxå men jag har förvarnat att nästa år ska vi ha en riktig o då åker jag väl ut själv o fixar ha ju gjort de förut så...

Om alla är friska o krya imorron så åker vi med sambons jobb o badar i burträsk... hela simhallen för oss själva skulle va riktgit kul!!!

Nu e de dags att krypa till kos

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0