Fettisdag...

Ja idag är de ju "semmeldagen", fettisdagen... undrar varför de heter just fet tisdag?? Nån som vet??
Jo men just ja, de vet ju till o me jag ;) nu när ja tänker efter, de är ju nått me att de är sista dagen före kristnafastan, då åt man upp sig inför fastan som räcker ända till Påsk ... så nu vet vi vad vi ska göra i morron lr?? :) Semlan kallas väl för en massa olika oxå men ja säger semla vad säger ni??

Åkte ialla fall till stan med Miriam idag. Skulle strosa runt lite, medans barnen va på dagis...skönt... vaddå strosa... ;) hahaha vi skulle ju dricka latte o fika semla dagen till ära... men hann vi de... nä de hann vi inte :) hihihi
Men kul hade vi o shoppade hann vi ju iallafall ;) Lite stressigt blev de dock när vi såg va klockan var... sen blev de ännu stressigare när trafiken hem inte alls flöt...
På dagis o hämta barnen dock 10 minuter sena... inte bra, men vi ringde så klart o förvarnade!!!

                                      
Fettisdag utan semla trodde vi men så blev inte fallet, barnen fick  med sig en semla från dagis o jag o Miriam blev bjudna på hembakade semlor o kaffe hos G!!! :)
Så jag måste säga att den här dagen ha varit riktigt kung, mer sånna här dagar tack!! Ångrade dock en kjol idag som jag inte köpte men förhoppningsvis blir de väl en sväng snart igen, godisen behöver snart lite nya tröjor, han ha ju faktiskt vuxit lite ;)
Handlade lite till mig själv iaf!!! Två nya bh:ar med trosor (väl behövligt), en tunikaklänning, ett linne, strumpor, hårspray, deo o sen fick godisen lite kalsonger oxå!!!

Hemma, efter maten fick sambon nån idé, han skulle baka kladdkaka, så att han o Danile kunde äta när de såg hockeyn ikväll... sagt o gjort o så blev de!!! Godisen tyckte att de va ett jätte bra intiativ, de va ju super gott att få slicka skålen sen :D
Va kul om sånna här ideér kom lite oftare ;) fast på ett sätt är de ju bra att de inte är så ofta, men gott är de ju, om ja nu få smaka vill säga, tvivlar, de är nog slut när han kommer hem ;)

                   
       Undra vad familjen annorlunda hade tyckt om de här...??? Ja tycker de e mys iallafall :)

Ha en bra kväll alla, nu blir de nog en prommis till hästarna o sen kanske jag måste ta tag i hemmet lite :)
I morron blir de Stor o Liten blir kul!!! Nån fler som ska dit??
Carpe Diem   


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, Ja det blev en kung dag idag! Jag ska på stor och liten iaf =) Kram miriam

2009-02-24 @ 21:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0