Dröm...

Att drömmar kan vara sååå verkliga. Det är nästan kusligt....
Vaknade i morse o hade haft en jätte konstig men så otroligt verklig dröm.
Allt hände i nutid o drömmen handlade om en gammal vän som jag inte alls vet något om eller vart "vännen" finns nu eller om "vännen" finns... Men allt var så verkligt, fick träffa vännen igen o de va som om jag kunde ta på allt som var i drömmen o verkligen kände allt. De va systrar o barn med i drömmen o de va presic som nu...Dessutom gjorde jag en tatuering i drömmen... en väldigt ful o konstig en inte direkt en sån jag vill ha men men... ;)  Undrar vad allt i drömmar betyder och om de betyder något...??

Men de e lite häftig o skrämmande på samma gång hur drömmar kan vara så verkliga. Jag har inte kunnat släppa drömmen på hela dagen o inte än heller. Tankarna börjar snurra kring "vännen" o hur "vännen" har det nu, hur allt går, jag har såå många frågor... skulle gärna vilja att delar av drömmen slog in... men bara delar... Tatueringen kan vi ju skippa :D hahaha. Fast jag vill ju ha en men inte just den där kanske, den var inte så kul...
Förr i tiden trodde man ju att drömmar var ett övernaturligt budskap från gudarna. Freud och Jung hade andra teorier som att drömmar är önskeuppfyllande och syftet är att hindra oss från att vakna, men Jung såg de mer som att det är budskap och kommunikation från det undermedvetna... Vem som har rätt har aldrig kommit fram och om någon har rätt.
Vi drömmer varje natt (inte spädbarn och alhoholpåverkade vuxna) oftast ca tre drömmar, men kommer sällan ihåg någon och det är för att vi inte vaknar i en "dröm"fas. Sömnen ha ju flera stadium" som vi går igenom och det är under rem och nrem perioden vi drömmer... ja som sagt jag tycker att de här med drömmar är riktigt intressant :)

Mina tankar i kväll går iallafall till "vännen" jag hoppas verkligen att allt är bra och att vi träffas igen...

Ha de bra allihopa nu blir de bones :)
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0