Helgen...

Blev en ute lördag iallafall trots vädret... vi va hel dag i Burträsk, på naturbruksgymnasiet. Där var de inte en droppe regn men mulet... Sambon tävlade i skotar DM o sonen tittade på traktorerna :)

                     

Faktiskt en mysig dag!!! De va Skotar och skördar simulatorer, armbrytartävling, fiskedamm, maskerad hopptävling, pobbyridning, musik, marknadsstånd, tipsrunda, skotar DM o fasta kranar, som även jag provade mm...
Tror att jag kanske ska sadla om, de här me maskiner kanske är min grej iallafall ;) Nä, men kul va de!!!
De tyckte även Godisen... Han hade övat hela morronen på att "hejja" på pappa o klappa händerna... men när de va sambons tur att tävla så sov lilleman.. :( typiskt men han fick följa me o hämta priserna iallfall :)

                                    
                             Fanns mycke kul att titta på ändå...

Jag fick dessutom träffa en gammal "kompis" :) Va ju jätte kul... Stod o tittade på maskerad hoppning o när de värmde upp osv... tyckte att jag kände igen ena hästen mycket, svart, smäcker, långman, lite skvättig sådär... Men slog som bort tanken till efter de hoppat rundan o i högtalarna hör jag... där var Itzy med ....
De va därför att ja kände igen henne... hon har ju stått i ett stall här i Flarken en stund, jag var där o hjälpte till, borstade o dolade o red henne några gånger för att se vad hon kunde, "vänja" henne osv... hon har nämligen inte haft ett så lätt o roligt liv ett tag, men nu såg de ut som att hon hade det bra :) Gick in i stallet en stund  o gosade lite, tyvärr så hittade jag inte igen ägaren hade varit kul att få prata med henne!!! 

                                        Goa Itzy :)

Efter en heldag i Burträsk så blev de hem till västbyn till mamma o Matz på middag och umgås med Syster o hennes familj :) Kul att de är i Flarken, största anledningen var att Tyra skulle på skoaffär´n i Ånäset o köpa skor så då åkte de från stan o dit, inte illa men hon fick jätte fina skor :) En trevlig kväll me grillat o sånt ;) Söndagen var lugn avslutade den med att se Twilight , ett bra slut på helgen alltså ;)

I morgon ska vi till tandläkaren första gången med Godisen o sen på 18 mån kontroll!!! Så i morron blir en hel ledig dag :) Få se vad som hittas på :)

Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: miriam

shit va kul å se hästen där igen =) Ser ut som ni hade en bra helg=) Hur gick de för Robert? Vann han?

Kram kram kram

2009-05-11 @ 22:14:41
Postat av: Petra

Precis min tanke! Vann Robert då??

2009-05-12 @ 19:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0