Allvaret...

Hänt sen sist då??? Jo vi har hunnit lite till nu sista veckan innan allvaret börjar...
Iförrgår va ja o Wilgot på skolberget o gick o myste... oj va nostalgi de blev för mig :) Passade på att plocka hem lite fin ljung o lite mossa, tror jag börjat få lite höst känsla i kroppen ;) Men skönt med en regnhelg ändå, mörkt o murrigt o dags att tändalite ljus, de e ju mys!!!

Varit i havet!!! Solnedgången där är ju inte så mycke sämre ;) Bad i 18 grader blev de för Robert med flera o de e INTE vanligt vill ja lova o även båtåkning på jätte vågor, gillades mindre av mamman men Wilgot höll inte me mig...


                          
Lufta hanns med :)

Allsång i parken

Sen får jag ju INTE glömma vårat riktiga äventyr...eller hur de nu var :) Vi tog en trip till Bjuröklubb... När vi va på väg hem efter att ha hunnit bada i havet och hälsat på hos krukmakaren va vi ju som rätt sena redan, men då kom ju Miriam på att de e ju lika bra att kolla på de gammla skeppen när vi lix va här?!?! Vi peppade upp barnen om sjörövarskepp osv inte för att dem va så svår peppade, så vi började stig vandringen mot skeppen de va ju bar 1,4 km ändå ;) Vi gick o gick o gick... tillslut träffade vi några som ja fråga hur långt de va till skeppen???
Skepp, vilka skepp?!?!!! De finns inga skepp, jungfrugravar o sen en sjöjungfru som sitter där inne de e de som finns o de är en bit kvar...
OKEJ!!! inga skepp... nä just de, de va ju på norrbyskär såklart... hahahahaaa
Ja vi va ju sena inte lite heller så vi bestämde oss för att gå mot bilen igen... sen googla vi upp sjöjungfrun o ångrade oss starkt att vi inte gick ända fram... men men ett äventyr hade vi o väldigt trevligt sen på kvällen oxå :)
 
           Sjöjungfrun
Dessutom ha jag varit o "jobbat" lite me blommor... jag ha gjort en kistdekoration o de va sååå roligt :) Alldeles ensam, jag o blommorna o satt i ryggraden gjorde de oxå hahaha efter så många år... ojojoj saknar blommorna en del måset jag säga!!!

Igår blev de bokmiddag igen o som vanligt en sjukt trevlig kväll o godmat :) Boken som vi nu ska läsa är...
            Dödligt villospår
Idag har vi fortsatt grejja i barnrummen som verkligen är på G, inte allt ihop kavr o de känns såå skönt!!!
Som sagt imorron börjar ju allvaret för sambon, jobb igen o tillbaka till verkligheten efter en helt fantastik sommar och semester o tack alla som hjälpt oss att ha de så bra under semestern på nått sätt!!!
Ha de gott mina vänner!!!
Carpe Diem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0