ont i kroppen, och bokmiddag...

oj oj oj va jag har ont... träningsvärk... skönt men ändå inte, ridningen tog knäcken på mig hahaha men de e klart "rid" musklerna är ju inte använda på sjukt länge, men roligt var de!!!

Fick lite förfrågningar om våra bok middagar!!! Vi har sjukt trevligt ;)
Så här går de till som i helgen då var de min tur att ha bokmiddan... Då kommer de fem härliga tjejer hem till mig på en trerätters middag med god dryck såklart ;)
Tills den middagen har vi läst en bok som den som hade förra middan hade valt ut... Den här gången hade vi läst nattens begär...
Vi äter o surrar, sen diskuterar vi boken och vad vi tycker osv. Sen är de dags för mig att presentera vilken bok vi ska läsa till nästa gång som vi då lägger om ca 10 veckor. Då har jag köpt 6st pocket böcker så var och en får sin. Sen går resten av kvällen ut på att surra o ha riktigti trevligt typ så här kan de bli!!!

I lördags slutade kvällen vid sis så där halv tre :) Jag bjöd på en härlig kräftsoppa till förrätt, krämig filé gryta med soltorkade tomater till de klyftpotatis med morötter och vitlök, och en sallad med fetaost. Efterrätten blev cheescakebrownie med hallongrädde!!! Till det så drack vi vin och kaffe även lite kaffe karlsson för den som ville!!!

Mitt bokval denna gång blev en lottning mellan några... jag gillar sannskildringar och biografier mest gärna lite tragiska så... men jag vet att vissa inte alls vill läsa "jobbiga" böcker, det stod mellan Dyngkåt och hur helig som helst, 14 år till salu, exit kahlahaari och hinsehäxan o de blev "vinnaren" så de ska bli väldigt spännande att läsa!!! Har hört positivt om den, inte allt för tragisk, lite humor osv Så de e väl dags att börja för min del eftersom att jag på kvällstid kan läsa typ 2 sidor sen hr min ögon fallit igen ;)

De roliga med boken är ju att den kommer att komma som en serie/film nästa år så de kan ju vara riktigt roligt att ha läst den då!!! Nu vet ni hur våra bokmiddagar går till, ett trevligt tips till er att börja med, roligt o träffas o gott att äta ;) Sen är vi en grupp som inte umgås o träffas allt för ofta annars så de e ju extra roligt !!!
       
                Hinsehäxan
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185801585
Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: Tina

Det upplägget låter ju toppen! Tack för tipset, jag är dessvärre ingen storläsare heller men det här kanske kan få igång en att börja läsa. Alternativt kanske man kan starta en tidningsmiddags-grupp :)

2011-05-13 @ 08:09:56
Postat av: Frida

Hahaha...snygg bild! ;)Kram // Frida

2011-05-18 @ 22:30:26
Postat av: Linda

Ja Frida hahaha den e riktigt snygg ;) klockren!!!

2011-05-19 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0